سازمان تنظیم مقررات«آموزش عمومی غیردولتی»
عرصه آموزش عمومی ایران، بازیگران متعددی را درون خود جای داده است. مدارس دولتی و غیردولتی، آموزشگاهها و مؤسسات آموزشی و کمک آموزشی، مؤسسات پرورشی و .... همگی از جمله این بازیگران هستند. مسلماً به دلیل اهمیت خاص آموزش عمومی کشور، نظارت بر این بازیگران و هدایت آنان بر مسیر مطلوب مدنظر نظام اسلامی ضرورتی دو چندان می یابد. این اهمیت در کنار تکثر و تشتت نهادهای مجوزدهی فعالیت یا نظارت بر عملکرد، نشان از لزوم اقدام اساسی در عرصه آموزش عمومی خصوصاً از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد. در عین حال، ظرفیت عظیم بازیگران موجود (بالفعل و بالقوه)، میتواند مشارکتی عظیم را برای حمایت از آموزش وپرورش کشور و کاهش مشکلات وزارت آموزشوپرورش فراهم آورد.
در یادداشت ذیل نگارنده بر آن است تا با ارائه راهکاری، تهدید وجود تنوع و تکثر بازیگران در آموزشوپرورش کشور را به فرصت و فرصت را به شکوفایی تبدیل کند.
نویسنده یادداشت: محمدصادق ترابزاده جهرمی
- ۹۶/۰۲/۲۳