مطالعات خط مشی آموزشی

به سوی تمهید ساختار و نظام عادلانه آموزشی به عنوان مقدمه امر تعلیم و تربیت

مطالعات خط مشی آموزشی

به سوی تمهید ساختار و نظام عادلانه آموزشی به عنوان مقدمه امر تعلیم و تربیت

طبقه بندی موضوعی

بررسی مسئله هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش ایران

سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ

همیشه یکی از مهمترین دغدغه‌های آموزش و پرورش کشور موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و کشف صحیح استعداد‌های آن‌ها است. در گام اول، رشد و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و در گام های بعدی تامین سرمایه انسانی متخصص، با ‌انگیزه و راضی از وضعیت شغلی که بتواند در راستای پیش‌برد اهداف انقلاب و نظام اسلامی حرکت کند، در گرو انتخاب درست رشته تحصیلی دانش‌آموزان در مقاطع پایه است. لذا ضرورت امر خط‌مشی‌گذاری در عرصه هدایت تحصیلی بر هیچ کس پوشیده نیست.

گزارش ذیل بر‌آن است تا با بررسی برنامه هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش، جایگاه این برنامه در قوانین و اسناد بالادستی و اطلاعات مربوط به اجرای آن از سال تحصیلی 1383 -1384 تاکنون، پیشنهاداتی را در جهت بهبود فرآیند خط‌مشی‌گذاری در موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ارائه دهد.

دریافت
عنوان: بررسی «مسئله هدایت تحصیلی» در آموزش و پرورش ایران (با تأکید بر ارزیابی عملکرد برنامه جدید هدایت تحصیلی)
 

  • ۹۵/۱۲/۱۷
  • میثم حاجی قربانی

هدایت تحصیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی